Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Порядок оформлення листів і запитів від платників податків-юридичних осіб, які адресовані контролюючим органам

опубліковано 04 червня 2021 о 09:30

Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатись до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Водночас, Податковим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами не передбачено для юридичних осіб порядку оформлення листів, запитів до органів ДПС, крім звернень платників податків на отримання податкової консультації в письмовій формі, вимоги до оформлення яких визначені п. 51.1 ст. 52 ПКУ.

Оформлення листів, запитів від юридичних осіб здійснюється з урахуванням норм ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» (далі – Закон  № 393).

Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі – Закон № 2704) регулює функціонування і застосування  української мови як державної у сферах суспільного життя, визначених Законом № 2704, на всій території України (частина перша ст. 2 Закону № 2704). Частинами першою та сьомою ст. 1 Закону № 2704 визначено, що єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова.

Отже, у листі/запиті юридичної особи зазначаються назва, код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження юридичної особи та викладається суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви, прохання чи вимоги. Звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному звернені також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або інші засоби зв’язку з ним.

Звернення мають складатись державною (офіційною) мовою та адресуються органу ДПС, його посадовим особам, якщо порушені у ньому питання належать до їх компетенції. Звернення органами ДПС розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження.