Житомирською ДПІ ГУ ДПС уЖитомирській області проведено сеанс телефонного зв'язку «гаряча лінія» на тему: «Одноразове (спеціальне) добровільне декларування».
На питання платників відповідала завідувач сектору ведення ДРФО –платників податків Жанна Курцева
Питання: Як контролюючий орган повідомить фізичну особу, у разі виникнення додаткових питань стосовно поданої одноразової (спеціальної) добровільної декларації?
Відповідь: Одноразова (спеціальна) добровільна декларація – це декларація, в якій відображаються, зокрема, відомості про декларанта, достатні для його ідентифікації (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або у визначених ПКУ випадках – серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України).
Крім того, формою Декларації передбачено зазначення декларантом своєї податкової адреси (місця проживання). Тобто, за необхідності, контролюючий орган має право направити на адресу, вказану у декларації, запит щодо надання декларантом пояснень або підтверджуючих документів.
Інформація про направлення зазначеного запиту буде відображатися в Електронному кабінеті декларанта.
Питання: Як в електронному кабінеті подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію?
Відповідь: Декларант, який має намір скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням має подати декларацію до контролюючого органу особисто в електронній формі. Для цього, необхідно зареєструватися у приватній частині Електронного кабінету через офіційний вебпортал ДПС. Така опція здійснюється за допомогою кнопки «Вхід» у правому кутку верхньої горизонтальної навігаційної панелі. Наступним кроком є обрання АЦСК, який сертифікував електронний ключ. Для цього в полі «Оберіть АЦСК» слід зробити вибір та відкрити файл ключа кнопкою «Обрати», ввести пароль ключа у полі «Пароль захисту ключа», та натиснути кнопку «Зчитати». Кнопка «Увійти» активується після зчитування даних сертифікату ключа. Після входу до Електронного кабінету слід обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація» та натиснути кнопку «Створити».
Після того, як всі дані внесено, необхідно забезпечити збереження декларації. Для цього послідовно використовуйте кнопки «Зберегти» та «Закрити». Наступним кроком стане виділення рядка із збереженою декларацією та її підписання шляхом натискання кнопки «Підписати». Підпис здійснюється за допомогою КЕП (аналогічні дії як для входу до приватної частини Електронного кабінету).
Підписану декларацію натисканням кнопки «Відправити» направляємо до контролюючого органу.
Для приєднання до Декларації сканованих копій документів, що підтверджують витрати на придбання активів, необхідно в кінці Декларації проставити позначку «відмітка про наявність додатків» та у розділі «Додатки» заповнити поля щодо основних реквізитів документів, що додаються.
При цьому кожен документ має бути збережений в окремому додатку.
Для збереження сканованого документа необхідно натиснути кнопку «Зберегти».