Сьогодні в Головному управлінні ДПС у Житомирській області (ГУ ДПС) відбулось засідання «круглого столу» з представниками територіальних громад Бердичівського району щодо актуальних питань податкового законодавства та взаємодії органів місцевого самоврядування з податковою службою. Захід зібрав керівників громад, фахівців фінансових підрозділів та фахівців ГУ ДПС.
На початку зустрічі заступник начальника ГУ ДПС Олександр Саєнко окреслив основні теми, що потребують особливої уваги громад в умовах воєнного стану. Він наголосив на важливості конструктивної взаємодії між податковою службою та органами місцевого самоврядування. Спільна робота дає змогу не лише ефективно виконувати норми чинного законодавства, а й забезпечувати стале наповнення місцевих бюджетів, що є основою розвитку кожної громади.
Першим виступив Андрій Петкевічус, заступник начальника відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту, який детально розповів про негативні наслідки застосування схем ухилення від сплати податків шляхом «дроблення бізнесу», та як такі дії впливають на бюджети громад. Особлива увага була приділена ризикам, що виникають у підприємців при використанні подібних схем.
Молодковець Микола, начальник відділу адміністрування податку на майно та місцевих зборів з фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб, зупинився на питаннях майнових податків. Він надав громадам рекомендації щодо ефективної роботи з базами даних об’єктів нерухомості та землі, підкреслив важливість своєчасного оновлення інформації та взаємодії з відповідними реєстрами.
Владикіна Олена, заступник начальника відділу адміністрування податків з громадян та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, податків і зборів з фізичних осіб-підприємців, виступила із темою мінімального податкового зобов’язання (МПЗ). Учасники засідання отримали пояснення щодо механізму його нарахування, категорій платників та впливу МПЗ на наповнення місцевих бюджетів. Було розглянуто й типові ситуації, з якими зіштовхуються громади під час адміністрування цього податку.
Оксана Пахолюк, начальник управління податкових сервісів розповіла про переваги застосування електронних сервіси Державної податкової служби та про можливості Електронного кабінету і нового додатку «Моя податкова» для громад та бізнесу. Також звернула увагу на роботу Офісу податкових інструментів, який передусім створений, щоб кожен, хто потребує консультаційної допомоги податківців, отримав фахову та якісну допомогу.
Офіс податкових консультантів розташований за адресою: м. Житомир, площа Перемоги, 2.
Учасники засідання подякували за змістовну зустріч, відзначили важливість отриманої інформації та висловили готовність до подальшої співпраці.