Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Рієлторам про податки під час семінару

опубліковано 21 жовтня 2025 о 16:38

Як рієлторам працювати в межах чинного законодавства – тема сьогоднішнього семінару-навчання представників податкової служби Житомирщини з місцевими рієлторами - членами Житомирського регіонального відділення Асоціації фахівців з нерухомості (рієлторів) України. 

Захід відбувся за участі керівника Житомирського регіонального відділення Асоціації фахівців з нерухомості (рієлторів) України Наталії Мелай, начальника управління податкових сервісів Оксани Пахолюк, начальника відділу адміністрування податку на майно та місцевих зборів з фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб Миколи Молодковця, начальника відділу інформаційної взаємодії Алли Корнійчук та зібрав близько 70 учасників.

Основну частину семінару провів Микола Молодковець, який детально зупинився на порядку оподаткування здачі майна в оренду, податку на житлову нерухомість, зокрема, податок збільшується на 25 тисяч гривень за нерухомість, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів для квартири та 500 квадратних метрів для будинку.

У 2025 році об'єктом оподаткування залишаються житлові та нежитлові об'єкти нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб. Податок обчислюється за загальну площу об’єкта, що перевищує встановлені пільгові ліміти: 60 квадратних метрів для квартири, 120 квадратних метрів для будинку, або 180 квадратних метрів – сукупно. 

Ставка податку визначається рішенням місцевих рад, але не може перевищувати 1,5 відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, за 1 квадратний метр. 

Учасникам наголосили на важливості своєчасного виконання податкових зобов’язань: протягом 60 днів з моменту отримання податкового повідомлення-рішення. В разі, якщо відбулись суттєві зміни у власності нерухомістю, необхідно підійти до будь-якого Центру обслуговування платників та провести звірку.  

Начальник управління податкових сервісів Оксана Пахолюк проінформувала про можливості електронних сервісів ДПС, зокрема «Електронного кабінету» та мобільного застосунку «Моя податкова». Розповіла про переваги листування з контролюючими органами в електронному вигляді. Ці інструменти значно спрощують взаємодію з податковою службою. 

Окремо звернула увагу на функціонування нового інструменту підтримки бізнесу та громадян – Офісу податкових консультантів. 

Звернула увагу на дотриманні принципів безбар’єрності в ДПС, як важливого аспекту інклюзивного суспільства та забезпечення рівного доступу всіх громадян до держаних послуг – фізична доступність, цифрові сервіси, комунікація, інформаційна відкритість та зворотній зв'язок.  

Загалом зустріч пройшла у форматі продуктивного діалогу, під час якого фахівці податкової служби надали рієлторам конкретні відповіді на запитання щодо особливостей застосування норм податкового законодавства, які регулюють їхню діяльність, а також висловили сподівання на подальшу результативну співпрацю. 

Подібні заходи сприяють підвищенню обізнаності платників та формують культуру добровільного виконання податкових обов’язків. 

Працюємо далі.