Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Електронний кабінет: подання Заяви про бажання отримувати документ

опубліковано 27 червня 2025 о 15:19

З метою підвищення ефективності інформаційної взаємодії з  контролюючими органами, звертаємо увагу на можливість здійснення листування в електронному вигляді через Електронний кабінет, відповідної до пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим пунктом 42.4. статті 42 Кодексу, які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів №851 та №2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет, інформаційні матеріали щодо порядку подання Заяви додаються.

Електронний кабінет забезпечує  можливість податків та обов'язків, визначених Кодексом контроль за дотриманням, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, зокрема отримання будь – якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених Кодексом, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку (пункт 42i.2 статті 42i Кодексу).

Порядок функціонування Електронного кабінету затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637, який зареєстрований в  Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 за № 942/30810, зі змінами і  доповненнями (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 18 Порядку функціонування Електронного кабінету затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 за № 942/30810, зі змінами (далі — Порядок)            листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в Електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку.

Водночас направлення контролюючими органами таких листів платникам податків в електронній формі має ряд переваг, зокрема: отримання документів від контролюючого органу через Електронний кабінет;

миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату його надіслання в Електронний кабінет);

забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції;

зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів;

постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.

Крім того, Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при наданні послуг.

Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами.