Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Особливості подання Таблиці даних платника ПДВ»

опубліковано 25 квітня 2024 о 14:04

У Головному управлінні ДПС у Житомирській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Особливості подання Таблиці даних платника ПДВ». 

На запитання платників податків відповідав в.о. начальника управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Житомирській області Олександр КИРИЧЕНКО.

Наведемо відповіді на поширені питання, які надійшли від платників податків під час «гарячої лінії».

В який термін розглядається таблиця даних платника податку комісією регіонального рівня? Протягом якого строку комісія регіонального або центрального рівня може скасувати враховану таблицю даних платника податку?

Відповідно до пункту 15 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку з поясненням розглядається комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після її отримання. 

Відповідно до пункту 19 Порядку № 1165 Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), врахованої відповідно до пунктів 16 та/або 18 цього Порядку, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв’язку в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”, якщо: 

стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1; 

до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку. 

Отже, нормами Порядку № 1165 не передбачено граничних термінів прийняття рішень про неврахування таблиць даних комісіями регіонального або центрального рівнів. 

Чому зупинилася податкова накладна з причини: обсяг постачання товару/послуги, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, якщо на цей товар у нас враховано таблицю даних платника податку?

Відповідно до підпункту 4 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, якою визначено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі, якщо у податковій накладній/розрахунку коригування відображена виключно операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД/умовним кодом товару та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку за умови, що стосовно платника податку, який подав такі податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відсутнє чинне рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. 

Отже, звертаємо увагу, що у разі наявності в номенклатурі податкової накладної товарів/послуг, згідно кодів з УКТЗЕД/ДКПП, на які відсутні діючі  таблиці даних платника податку - відбувається автоматизований моніторинг усіх без винятку товарів/послуг на умовному складі платника. 

Чи потрібно до таблиці даних платника податку на додану вартість крім пояснення подавати копії документів і які саме?

Відповідно до пункту 14 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Крім пояснення, платники податку мають можливість надавати копії документів для підтвердження достовірності інформації, зазначеної в таблиці даних. Зокрема, проте не виключно, платник податку може надати копії документів щодо наявності основних фондів, які використовуються у виробничій діяльності, джерела їх походження, документальне підтвердження придбання/оренди, тощо.