Головне управління ДПС у Житомирській області здійснює діяльність з надання адміністративних послуг, однією з таких послуг є видача довідки про відсутність заборгованості.
Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом МФУ від 03.09.2018 № 733.
Для отримання Довідки платник подає заяву в електроному або паперовому вигляді, форму якої затверджено додатком 2 до Порядку.
Порядком також передбачено, що Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості, та зазначенням найменування суб’єкта, до якого Довідку буде подано платником.
Найбільш поширеними підставами є Закон України від 25.12.2015 року № 922 «Про публічні закупівлі», Постанова КМУ від 27 січня 2023 р. N 76 "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час, Постанова НБУ від 24 лютого 2022 року N 18 Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану, якими передбачено необхідність підтвердження відсутності у платника заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Для правильного заповнення Заяви потрібно зазначати усі реквізити нормативно-правового акту за уніфікованим шаблоном відображення, необхідні для його ідентифікації:
- вид;
- порядковий номер;
- дату прийняття;
- індивідуальну назву,
Слід звернути увагу, що неприпустимим є зазначення платниками у пункті 3 Заяви посилання на наказ «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості», оскільки зазначений акт не є підставою для надання Довідки, а визначає механізм її надання контролюючим органом платнику.
У пункті 4 форми Заяви зазначається найменування суб’єкта, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму до якого буде подано Довідку.
Отже, при поданні платником Заяви, заповненої з порушенням вимог, буде вказано на помилки з рекомендаціями їх негайно виправити з метою подальшого прийняття та опрацювання контролюючим органом такої Заяви, а також убезпечення від повторення таких помилок у майбутньому.
Невідповідність поданої Заяви встановленій законодавством формі або вимогам щодо її заповнення може бути причиною неприйняття такої Заяви, та, як наслідок, не буде здійснюватися перевірка наявності/відсутності заборгованості та надання результату її розгляду у вигляді Довідки або листа-відмови у її видачі.
Тобто, Довідка надається лише за умови подання платником належним чином оформленої Заяви, її опрацювання контролюючим органом та за відсутності на дату формування Довідки заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом.
Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.
Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.
Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині Електронного кабінету.