Головне управління ДПС у Житомирській області нагадує.
З метою забезпечення реалізації податкових відносин відповідно до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) щодо:
- реєстрації та обліку фізичних осіб, які зобов'язані сплачувати податки;
- обліку джерел отриманих доходів, об'єктів оподаткування, сум нарахованих та/або отриманих доходів, сум нарахованих та/або сплачених податків, даних про податкову знижку та податкові пільги фізичної особи - платника податків;
- створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
- забезпечення інших питань адміністрування податків і зборів та інших платежів відповідно до законодавства
проводится обробка даних у базі персональних даних – Державний реєстр фізичних осіб платників податків (далі – Державний реєстр).
До складу персональних даних Державного реєстру включаються такі дані про фізичних осіб:
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- прізвище, ім'я, по батькові; дата народження;
- місце народження;
- місце проживання;
- для іноземців: громадянство;
- джерела отримання доходів;
- об’єкти оподаткування;
- суми нарахованих та/або отриманих доходів;
- суми нарахованих та/або сплачених податків;
- інформація про податкову знижку та податкові пільги платника податків;
- серія, номер документа, що посвідчує особу, ким і коли виданий;
- інформація про фізичних осіб, які померли.
- відомості про державну реєстрацію, реєстрацію та взяття на облік фізичних осіб – підприємців і осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Згідно Кодексу відомості з Державного реєстру використовуються контролюючими органами виключно для здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства України та є інформацією з обмеженим доступом, крім відомостей про взяття на облік фізичних осіб – підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Відповідно до вимог Закону України від 01 червня 2010 року № 2297-VI «Про захист персональних даних» (далі – Закон № 2297) поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб'єкта персональних даних.
Чинним законодавством передбачено передачу персональних даних з Державного реєстру без згоди суб’єкта персональних даних у наступних випадках:
- за рішенням суду;
- коли передача персональних даних прямо передбачена законом і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини:
- на письмову вимогу органів прокуратури України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Антимонопольного комітету України (за конкретний проміжок часу);
- на запит центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;
- на письмову вимогу органів державної виконавчої служби з питань виконання рішень судів та рішень, що підлягають примусовому виконанню відповідно до Закону України «Про виконавче провадження»;
- отримання запиту від інших органів державної влади і місцевого самоврядування, що діють у межах повноважень, наданих законодавством України відповідно до нормативно-правових актів щодо взаємодії обміну або отримання інформації з Державного реєстру.
В інших випадках доступ до персональних даних надається третім особам лише за письмової згоди фізичної особи – платника податків за кожним запитом окремо у порядку, визначеному статтею 16 Закону № 2297.
Доступ до персональних даних третій особі не надається, якщо зазначена особа відмовляється взяти на себе зобов'язання щодо забезпечення виконання вимог Закону № 2297 або неспроможна їх забезпечити.