Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: Порядок отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків нерезидентами та резидентами України

опубліковано 19 грудня 2022 о 09:44

Начальник відділу ведення Державного реєстру фізичних осіб-платників податків, розгляду звернень державних органів управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Житомирській області Олена Буданова під час телефонного зв’язку «гаряча лінія» відповіла на запитання платників щодо порядку отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків нерезидентами та резидентами України.

  1. Які документи потрібні для реєстрації громадянина України у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків?

Відповідь: Для реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб –платників податків (далі – Державний реєстр) використовуються дані документа, що посвідчує особу. Для громадян України такими документами є:

- паспорт громадянина України;

- паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення  документів для виїзду за кордон на постійне проживання (для громадян України, які постійно проживають за кордоном);

- тимчасове посвідчення громадянина України.

Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання особи, необхідно додатково надати документ, який засвідчує реєстрацію місця проживання/перебування особи (витяг з Реєстру територіальної громади, довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи тощо).

 

  1. Яким чином можна отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків на неповнолітню дитину?

Відповідь: Для реєстрації у Державному реєстрі неповнолітньої дитини одному з батьків необхідно звернутись до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації або до будь-якого іншого контролюючого органу з наступними документами: свідоцтво про народження дитини, паспорт батька або матері дитини. Якщо батьки мають паспортний документ у вигляді картки, додатково необхідно надати довідку (витяг з реєстру територіальної громади) про реєстрацію місця проживання.

 

  1. Що потрібно для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків дитині, якій виповнилось 14 років, та яка ще не має паспорта?

Відповідь: Особа віком від 14 до 18 років, яка має зареєстроване місце проживання та яка не зареєстрована у Державному реєстрі, під час оформлення паспорта громадянина України вперше може за її бажанням одночасно зареєструватися у Державному реєстрі за реєстраційним номером облікової картки платника податків з його відображенням надалі у паспорті громадянина України.

У такому разі реєстрація здійснюється на підставі відомостей, що містяться у заяві-анкеті, яка подається під час оформлення паспорта громадянина України. Після реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі ДПС надсилає ДМС реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру для його внесення до паспорта у формі картки.

Ця адміністративна послуга надається безкоштовно, отримати її можна у територіальних підрозділах Міграційної служби та центрах надання адміністративних послуг, які оформлюють біометричні документи.

За бажанням, після оформлення паспорта можливо звернутись до контролюючого органу для отримання Картки платника податків.

 

  1. Чи   можливо   зареєструватись   у   Державному реєстрі та отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків онлайн?

Відповідь: Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі може бути здійснена на підставі Облікової картки №1ДР, поданої в електронній формі засобами електронного кабінету або засобами Порталу Дія із застосуванням ключа електронного цифрового підпису.

У такому випадку до Облікової картки №1ДР необхідно додати електронні копії документів, що посвідчують особу, та документів, у яких зазначене місце її проживання/перебування.

Однак, для отримання документа, який засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі – Картки платника податків, громадянину необхідно особисто звернутись до контролюючого органу, обраного їм при онлайн-реєстрації.

 

  1. Які документи потрібні для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків нерезидентів?

Відповідь: Для іноземців та осіб без громадянства документами, що посвідчують особу, є:

- паспортний документ іноземця, що підтверджує його громадянство та надає право на в’їзд або виїзд з держави і визнається Україною;

- посвідка на постійне проживання в Україні;

- посвідка на тимчасове проживання в Україні;

- посвідчення біженця;

- посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту.

Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи, додатково надається довідка (документ), в якій зазначена така інформація.

 

  1. Чи можливо використовувати для реєстрації у Державному реєстрі електронні документи (е-паспорти)?

Відповідь: Під час проведення реєстрації у Державному реєстрі та отримання Картки платника податків передбачено застосування відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки (е-паспорт), інформації, що міститься у свідоцтві про народження (е-свідоцтво про народження), інформації про зареєстроване місце проживання, що міститься в Єдиному державному демографічному реєстрі, та інформації, що міститься в довідці, яка підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Такі процедури проводяться контролюючими органами за умови наявності технічних засобів, призначених для встановлення достовірності відображень в електронній формі інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки, інформації, що міститься у свідоцтві про народження, та інформації про зареєстроване місце проживання/взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

 

  1. Чи можна отримати Картку платника податків на іншу особу?

Відповідь: Документи на реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі (отримання Картки платника податків) можуть бути подані (отримані) до (від) контролюючого органу представником фізичної особи лише за наявності засвідченої у нотаріальному порядку довіреності на проведення реєстрації у Державному реєстрі (отримання Картки платника податків), її копії та документа, що посвідчує особу довірителя.