Начальник відділу ведення Державного реєстру фізичних осіб-платників податків, розгляду звернень державних органів управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Житомирській області Олена Буданова під час телефонного зв’язку «гаряча лінія» відповіла на запитання платників щодо порядку отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків нерезидентами та резидентами України.
- Які документи потрібні для реєстрації громадянина України у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків?
Відповідь: Для реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб –платників податків (далі – Державний реєстр) використовуються дані документа, що посвідчує особу. Для громадян України такими документами є:
- паспорт громадянина України;
- паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання (для громадян України, які постійно проживають за кордоном);
- тимчасове посвідчення громадянина України.
Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання особи, необхідно додатково надати документ, який засвідчує реєстрацію місця проживання/перебування особи (витяг з Реєстру територіальної громади, довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи тощо).
- Яким чином можна отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків на неповнолітню дитину?
Відповідь: Для реєстрації у Державному реєстрі неповнолітньої дитини одному з батьків необхідно звернутись до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації або до будь-якого іншого контролюючого органу з наступними документами: свідоцтво про народження дитини, паспорт батька або матері дитини. Якщо батьки мають паспортний документ у вигляді картки, додатково необхідно надати довідку (витяг з реєстру територіальної громади) про реєстрацію місця проживання.
- Що потрібно для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків дитині, якій виповнилось 14 років, та яка ще не має паспорта?
Відповідь: Особа віком від 14 до 18 років, яка має зареєстроване місце проживання та яка не зареєстрована у Державному реєстрі, під час оформлення паспорта громадянина України вперше може за її бажанням одночасно зареєструватися у Державному реєстрі за реєстраційним номером облікової картки платника податків з його відображенням надалі у паспорті громадянина України.
У такому разі реєстрація здійснюється на підставі відомостей, що містяться у заяві-анкеті, яка подається під час оформлення паспорта громадянина України. Після реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі ДПС надсилає ДМС реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру для його внесення до паспорта у формі картки.
Ця адміністративна послуга надається безкоштовно, отримати її можна у територіальних підрозділах Міграційної служби та центрах надання адміністративних послуг, які оформлюють біометричні документи.
За бажанням, після оформлення паспорта можливо звернутись до контролюючого органу для отримання Картки платника податків.
- Чи можливо зареєструватись у Державному реєстрі та отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків онлайн?
Відповідь: Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі може бути здійснена на підставі Облікової картки №1ДР, поданої в електронній формі засобами електронного кабінету або засобами Порталу Дія із застосуванням ключа електронного цифрового підпису.
У такому випадку до Облікової картки №1ДР необхідно додати електронні копії документів, що посвідчують особу, та документів, у яких зазначене місце її проживання/перебування.
Однак, для отримання документа, який засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі – Картки платника податків, громадянину необхідно особисто звернутись до контролюючого органу, обраного їм при онлайн-реєстрації.
- Які документи потрібні для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків нерезидентів?
Відповідь: Для іноземців та осіб без громадянства документами, що посвідчують особу, є:
- паспортний документ іноземця, що підтверджує його громадянство та надає право на в’їзд або виїзд з держави і визнається Україною;
- посвідка на постійне проживання в Україні;
- посвідка на тимчасове проживання в Україні;
- посвідчення біженця;
- посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту.
Якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи, додатково надається довідка (документ), в якій зазначена така інформація.
- Чи можливо використовувати для реєстрації у Державному реєстрі електронні документи (е-паспорти)?
Відповідь: Під час проведення реєстрації у Державному реєстрі та отримання Картки платника податків передбачено застосування відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки (е-паспорт), інформації, що міститься у свідоцтві про народження (е-свідоцтво про народження), інформації про зареєстроване місце проживання, що міститься в Єдиному державному демографічному реєстрі, та інформації, що міститься в довідці, яка підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Такі процедури проводяться контролюючими органами за умови наявності технічних засобів, призначених для встановлення достовірності відображень в електронній формі інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки, інформації, що міститься у свідоцтві про народження, та інформації про зареєстроване місце проживання/взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
- Чи можна отримати Картку платника податків на іншу особу?
Відповідь: Документи на реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі (отримання Картки платника податків) можуть бути подані (отримані) до (від) контролюючого органу представником фізичної особи лише за наявності засвідченої у нотаріальному порядку довіреності на проведення реєстрації у Державному реєстрі (отримання Картки платника податків), її копії та документа, що посвідчує особу довірителя.