Сьогодні в Головному управлінні ДПС у Житомирській області відбулась онлайн-зустріч фахівців податкової служби області з представниками територіальних громад.
Зустріч відкрив в.о. начальника Головного управління ДПС у Житомирській області Сергій Красиленко та відмітив, що відповідальне ставлення громадян до сплати майнових податків є запорукою забезпечення надходжень до бюджеті усіх рівнів. Об’єднуючи спільні зусилля щодо наповнення місцевих бюджетів, територіальні громади зможуть вирішувати першочергові завдання соціально-економічної сфери, а також підтримувати ЗСУ.
Начальник управління оподаткування фізичних осіб Олександр Мушицький зазначив, що відповідно внесених змін до законодавства та для зручності платників з цього року форму податкового повідомлення-рішення змінено. Відтепер, у повідомленні відображається більш детальна інформація, а не лише сума до сплати. Зокрема, платник бачитиме за об’єктами нерухомості нарахування податку - адресу місцезнаходження об'єкта житлової чи нежитлової нерухомості, дату набуття чи припинення права власності, загальну площу об'єкта або їх часток, пільгу, ставку податку, суму податку. В повідомленні щодо сплати земельного податку буде зазначена: адреса, вид цільового призначення, кадастровий номер, площа об'єкта, нормативна грошова оцінка з урахуванням коефіцієнта індексації по земельному податку, орендній платі за земельну ділянку або сума відповідно до договору оренди, ставки земельного податку або орендної плати за землю, пільга, сума податкового зобов'язання. Крім того, для належної сплати майнових податків в повідомленні-рішенні зазначені і реквізити рахунку, на який необхідно сплатити податок. Термін сплати впродовж 60 календарних днів з дня отримання такого повідомлення.
Начальник відділу адміністрування податку на майно та місцевих зборів з фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб Микола Молодковець наголосив на необхідності інформування платників податків щодо можливості отримання сформованих ППР в електронному кабінеті платника податків. Для того, щоб отримати ППР в ЕКПП громадянам необхідно мати електронний цифровий ключ.
При цьому зауважив, що відповідно до змін, внесених Законом України від 12.05.2022р. №2260-XI передбачено, що документ надіслано контролюючим органом до електронного кабінету вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог ЗУ “Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003р. №851-IV та ЗУ «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017р. №2155-VII. Тому платникам потрібно переглянути завантажену інформацію до електронного кабінету, та в найкоротший термін забезпечити оплату нарахованих сум податків до бюджету.
При цьому, в разі незгоди з визначеними податковими зобов’язаннями платник має право на проведення звірки та уточнення своїх податкових зобов’язаннях. Для цього йому необхідно звернутися в ЦОП ГУ ДПС у Житомирській області з відповідною заявою та оригіналами підтверджуючих документів про перебування у власності майна та земельних ділянок, або про припинення такого права. За результатами звірки проводиться коригування податкового зобов’язання.
Представники територіальних громад змогли отримати відповіді на всі запитання, які їх цікавили та подякували за цікаву та плідну зустріч.