Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Використання електронного документа для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків

опубліковано 29 вересня 2022 о 13:19

Чинним законодавством закріплено право використання громадянами України е-паспорта – паспорта громадянина України у формі електронного відображення інформації, що міститься у паспорті громадянина України у формі картки, оформленого засобами Єдиного державного демографічного реєстру, та е-паспорта для виїзду за кордон – паспорта громадянина України для виїзду за кордон у формі електронного відображення інформації, що міститься у паспорті громадянина України для виїзду за кордон, оформленого засобами Єдиного державного демографічного реєстру.

Статтею 14¹ Закону України від 20 листопада 2012 року №5492-VІ «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» (із змінами) визначено, зокрема, що е-паспорт і е-паспорт для виїзду за кордон формуються за бажанням особи, на ім’я якої оформлено паспорт громадянина України у формі картки або паспорт громадянина України для виїзду за кордон, та використовуються на території України для посвідчення особи та підтвердження громадянства, надання адміністративних та інших послуг.

Е-паспорт та е-паспорт для виїзду за кордон пред’являються особою замість та без додаткового пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, документів (відомостей, даних) про реєстраційний номер облікової картки платника податків, про місце проживання.

Електронні копії е-паспорта та е-паспорта для виїзду за кордон можуть подаватися та застосовуватися у тих самих випадках, коли законодавством передбачено подання та застосування копій паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2021 року №911 «Про затвердження Порядку формування та перевірки е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон, їх електронних копій» органи державної влади, місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи для забезпечення можливості перевірки е-паспорта та е-паспорта для виїзду за кордон і отримання електронних копій (відомостей, даних) підключають власні інформаційні системи до Порталу Дія.

З метою реалізації вищезазначених норм чинного законодавства забезпечено підключення інформаційної системи Державної податкової служби України (далі – ДПС) до Порталу Дія та розроблено програмне забезпечення, за допомогою якого посадовими особами ДПС під час надання адміністративних послуг у центрах обслуговування платників здійснюється перевірка достовірності електронних цифрових документів та отримання електронних копій (відомостей, даних) цих документів.

Зокрема, реалізовано можливість використання е-паспорта та е-паспорта для виїзду за кордон для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), внесення змін до Державного реєстру, отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків, відомостей з Державного реєстру про суми та джерела отриманих доходів.

Відмова у використанні заявником е-паспорта або е-паспорта для виїзду за кордон для отримання адміністративних послуг є порушенням закону з боку посадової особи ДПС.