Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про особливості заповнення реквізиту «призначення платежу» розповіли під час семінару

опубліковано 21 липня 2022 о 15:38

Сьогодні відбувся online – семінар щодо особливостей заповнення реквізиту «призначення платежу».

Спікером online – семінару була заступник начальника - начальник відділу обліку платежів та зведеної звітності управління електронних сервісів Анелія Чмут.

Анелія Чмут довела до відома слухачів, що часто неправильне заповнення платіжного документу призводить до несвоєчасного зарахування платежів до бюджету.

Для того, щоб сплачена сума вірно відобразилася в інформаційній картці платника податків, необхідно чітко дотримуватись вимог наказу МФУ від 24.07.2015 № 666 (із змінами) «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів».

В цьому Порядку в доступній формі описано як правильно заповнювати поле платіжного документа «Призначення платежу».

Важливо, саме поле «Призначення платежу» використовується для обліку сплачених сум в ІС «Податковий блок» для ідентифікації платника податку та занесення сплаченої суми до його ІКП. В разі некоректного заповнення цього поля сплачена сума буде обліковуватись окремо як нез’ясована, а в ІКП може виникнути податковий борг, на який буде нараховуватися пеня та штрафні санкції за несвоєчасну сплату платежу. Навіть у випадку уточнення призначення нез’ясованого платежу на підставі заяви платника  така сума буде внесена до ІКП платника податків не раніше дати поданої ним заяви. За період існування податкового боргу в ІКП буде нараховано пеню та штрафні санкції відповідно до чинного законодавства.

Крім того, Анелія Чмут зазначила, що з метою створення якісних умов обслуговування платників, спрощення процедури взаємодії платників податків і податкових органів та прискорення електронного документообігу між ними, Державною податковою службою України створена та підтримується в актуальному стані  інформаційна система «Електронний кабінет» платника.

Використовуючи «Електронний кабінет» платники можуть самостійно перевіряти розрахунки з бюджетом, подавати звітність, сплачувати податки і збори, а також користуватись іншими сервісами.

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно- правовими актами, зокрема проведення звірки розрахунків платників податків з державними та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету із накладанням електронного підпису посадової особи та печатки контролюючого органу.

Нагадуємо, що в Головному управлінні ДПС у Житомирській області започатковані щотижневі онлайн-семінари на актуальні теми податкового законодавства. Слідкуйте за анонсами семінарів на сайті ДПС у Житомирській області в розділі “Анонси” за посиланням: https://tax.gov.ua/anonsi/ або на сторінці у соціальній мережі Facebook.