В Головному управлінні ДПС у Житомирській області відбувся черговий семінар для платників податків з використанням платформи onlinе-платформи Zoom.
Для платників податків про наявні електронні сервіси, запроваджені новації та правила їх використання розповіли начальник управління електронних сервісів Оксана Пахолюк, начальник відділу Наталія Сарган та головний державний ревізор-інспектор Лариса Максимова.
Державна податкова служба України динамічно працює над розширенням можливостей електронних сервісів у сфері оподаткування.
В ході семінару податківці проінформували учасників семінару, що на вебпорталі ДПС України забезпечено доступ до низки безкоштовних електронних сервісів, зокрема: “Електронний кабінет», “Дізнайся більше про свого бізнес-партнера”, “Загальнодоступний інформаційний реєстр” (ЗІР), сервіс “Пульс”, “Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг”, “Електронна звітність”, отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків (податкового номера) іноземними громадянами та особами без громадянства.
Електронний кабінет - це найбільш популярний сервіс ДПС, який є захищеним та безпечним електронним сервісом.
Сьогодні у платників, завдяки функціонуванню Електронного кабінету, є можливість отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, подати звітність до податкових органів без особистих візитів до служби.
Отримати безкоштовно сертифікати електронних ключів можна у центрах обслуговування платників Житомирської та Бердичівської ДПІ.
Електронний кабінет працює цілодобово. дина вимога для подання звітності в електронному вигляді є наявність електронного цифрового підпису, який кожен може отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.
Скористатись сервісом «Електронний кабінет» можливо цілодобово, як з персональних комп’ютерів так і з старт - пристроїв, сервіс працює безкоштовно. Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної податкової служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
За допомогою цього сервісу можливо сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, створити найбільш популярні заяви і запити щодо отримання певної інформації від ДПС, тощо.
Беззаперечними перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є вибір зручного для платника часу здачі звітності та економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.
При використанні електронного способу подання звітності використовується безпаперова технологія.
При заповненні звітності в електронному вигляді програмне забезпечення здійснює арифметичний контроль за показниками декларації та оперативне відстеження змін до її форм.
Електронна звітність надійно зашифрована, вона захищена від несанкціонованих переглядів та втручань.
Платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, тобто, отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, перевірити стан поданої звітності та стан розрахунків з бюджетом.
Фізичні особи за допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» в Електронному кабінеті можуть сплатити податки, збори, платежі та перевірити розрахунки сум податкових зобов’язань по таких податках. Також можна дистанційно отримати і багато інших послуг.
Для ознайомлення користувачів з роботою Електронного кабінету функціонує розділ «Допомога», який детально ознайомить користувача із роботою його сервісів.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua.
У електронному кабінеті функціонує новий сервіс - надання електронного витягу щодо стану розрахунків платників з бюджетом та фондами.
Запроваджено електронний реєстраційний номер платника податків (РНОКПП) (так званий податковий номер) у мобільному додатку ДІЯ. який є цифровим аналогом паперового податкового номера – наразі понад 5 млн. осіб скористались такою послугою.
Відтепер цифровий номер платника податків у додатку ДІЯ, на ІD-картці та свідоцтві про народження мають таку ж юридичну силу, як і Картка платника податків (документ, що засвідчує реєстрацію особи в Державному реєстрі фізичних осіб (ДРФО).
Водночас, Державною податковою службою України забезпечено підключення інформаційних систем ДПС до Порталу Дія та розроблено програмне забезпечення, за допомогою якого посадовими особами ДПС під час надання адміністративних послуг (зокрема, під час видачі картки платника податків) у Центрах обслуговування платників здійснюється отримання (шеринг) електронних копій цифрових документів.
Тобто, якщо громадянин має цифрові копії документів (наприклад, ID-паспорт) у застосунку “Дія”, то на сьогодні реалізована можливість шерінгу таких електронних копій цифрових документів у Центрах обслуговування платників, що позбавляє від необхідності надавати для підтвердження особи паперовий носій документа.
Зростає популярність електронного сервісу «InfoTAX» - тобто через месенджери Telegram та Viber можна отримувати актуальну та необхідну інформацію, зокрема про:
реєстраційні та облікові дані, стан розрахунків з бюджетом, податковий борг, звітність.
Забезпечено функціонування таких електронних сервісів спільно з порталом “Дія”:
«єМалятко» – послуга реєстрації дитини в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження дитини;
«ID14» – реєстрація особи в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (віком 14 – 18 років) під час оформлення паспорта громадянина України у формі картки.