Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Зупинення системою СМ КОР податкових накладних/розрахунків коригування

опубліковано 08 квітня 2021 о 15:29

Останнім часом набуває актуальності питання щодо зупинення податкових накладних/розрахунків коригування системою моніторингу критеріїв оцінки ризиків (далі – СМКОР).

Найчастіші питання, які ми отримуємо від платників, це причина зупинення системою СМКОР податкових накладних/розрахунків коригування та подальші дії щодо їх розблокування.

У своїй діяльності ГУ ДПС у Житомирській області керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, що належать до компетенції ДПС, наказами ДПС, дорученнями Голови ДПС, іншими актами законодавства.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Порядок  №1165).

Відповідно до Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

 У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Звертаю увагу платників на те, що в квитанції №2 зазначено вичерпну інформацію щодо причин зупинення податкових накладних/розрахунків коригування системою СМКОР.

Згідно з пунктом 26 Порядку №1165 комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520  (далі - Порядок №520).

Розгляд поданих документів та пояснень щодо зупинення податкових накладних/розрахунків коригування здійснюється комісією регіонального рівня.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до комісії регіонального рівня, відповідно до пункту 4 Порядку N520, розглядаються комісією регіонального рівня у термін, який визначено пункті 3 Порядку N520 (протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів).

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п. 23 і п. 24 Порядку №1165 визначено, що платник податку може подати пояснення та копії документів лише в електронній формі засобами електронного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Причому ДПС постійно розміщує на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися таблиця даних платника податку.