Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Чуднівська ДПІ: У Чуднівській ДПІ проведено зустріч з платниками податків

опубліковано 16 лютого 2024 о 12:52

Начальником Чуднівської ДПІ Юрієм Савчуком проведено зустріч з платниками податків на тему: «Електронний кабінет», «Стартувала деклараційна кампанія – 2024». Декларування громадянами доходів, отриманих у 2023 році. 

Основні питання, які розглядалися під час зустрічі:

Хто подає декларації та у які строки:

Декларація про майновий стан і доходи подається відповідно до ст. 179 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) та фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, наступного за звітним;

громадяни, у яких виникає обов’язок щодо подання податкової декларації – до 01 травня року, наступного за звітним;

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ст. 49 Кодексу).

Способи подання декларації. 

Платник податків самостійно обирає спосіб подачі декларації:

- особисто або уповноваженою особою; 

- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання (далі – поштою);
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (далі – електронна форма). 
Громадяни, які отримували іноземні доходи та знаходяться за кордоном, можуть надіслати декларацію поштою або в електронній формі. Подати декларацію в електронній формі можна скориставшись приватною частиною Електронного кабінету.

У режимі «ЕК для громадян» електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» дозволяє сформувати декларацію та подати її до контролюючого органу з копіями первинних документів, у т. ч. для використання права на податкову знижку. 

Відповідальність за неподання декларації:

За несвоєчасне подання податкової декларації передбачена відповідальність відповідно до чинного законодавства. Відповідно до норм глави 11 Кодексу за порушення норм податкового законодавства передбачається фінансова та адміністративна відповідальність. 

Нововведення, які набрали чинності у 2024 році.

З 01.01.2024 діє нова форма податкової декларації та інструкція щодо її заповнення, оновлена редакція яких затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28 серпня 2023 року № 467 «Про затвердження Змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2023 року за № 1817/40873.

 

 

Електронний кабінет платника податків – сервіс, за допомогою якого можна надсилати до органів ДПС електронні документи, податкову звітність, отримати довідки про відсутність заборгованості, необхідну інформацію із загальнодоступних реєстрів та надсилати запитати чи заяви для отримання необхідних даних. Перевагами користування Е-кабінетом для користувачів є зручність, економія робочого часу платника, а також коштів на придбання паперових бланків. Проте, у зв’язку з введенням воєнного стану, режим онлайн Е-кабінету дещо скоротився, тепер робота сервісу триває з 8:00 до 18:00 год в робочі дні. Таке запровадження скероване на захист прав платників, збереження та захист баз даних. 

Електронний кабінет складається з відкритої (загальнодоступної інформації) та приватної частини (особистого кабінету).  Вхід до особистого кабінету здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису. 

Користуватись послугами відкритої частини Електронного кабiнету можна без ідентифікації особи, тобто без електронного підпису. Через відкриту частину користувачам доступні такі можливості: 

- доступ до інформації з публічних реєстрів; 

- перегляд та друк бланків податкової звітності; 

- інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання  звітності (податковий календар); 

- заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян; 

- контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників; 

- дані про взяття на облік платників; 

- реєстр страхувальників; 

- дані реєстру платників ПДВ; 

- реєстр платників єдиного податку; 

- інформація про РРО; 

- інформація про книги ОРО; 

- дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального; 

- реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами. 

У приватній частині електронного кабiнету в залежності від типу платника , чи то юридична особа, чи фізична особа (суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу), електронний кабінет надає доступ до наступних сервісів: 

- персоніфікований податковий календар 

- перегляд облікових даних платника; 

- подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, Пенсійного фонду та статистики; 

- перегляд та друк раніше поданої звітності; 

- перегляд вхідних/вихідних документів; 

- листування з органами ДПС; 

- подання заяв, запитів для отримання інформації; 

- інформація про стан розрахунків з бюджетом; 

- реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних; 

- інформація з Єдиного реєстру податкових накладних ; 

- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ; 

- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального. 

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою http://cabinet.tax.gov.ua. 

Також повідомляємо, що у випадку закінчення терміну дії електронного ключа, в умовах воєнного стану, надавачі електронних довірчих послуг на основі раніше створеного ключа самостійно сформують новий КЕП. Тобто, платник має змогу й надалі користуватися та підписувати документи онлайн.