Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Житомирська ДПІ: Що потрібно для відкриття ФОП пояснили податківці м. Житомира

опубліковано 16 грудня 2022 о 16:41

Заступник начальника Житомирської  ДПІ ГУ ДПС у Житомирській області Алла Якімчук провела зустріч з платниками податків на тему: «Що потрібно для відкриття ФОП».

Алла Якімчук, надала роз’яснення, що потрібно зробити особам, які вирішили зареєструвати свою підприємницьку діяльність. Основні документи, які потрібні для реєстрації підприємницької діяльності це — паспорт та ІПН. На основі інформації з цих документів майбутній підприємець заповнює заяву про реєстрацію ФОП. Перед відкриттям ФОП необхідно визначитися з трьома важливим моментами:

- системою оподаткування

- групою єдиного податку

- класифікацією видів економічної діяльності або просто КВЕД.

Для переходу на спрощену систему оподаткування під час реєстрації обов'язково треба подати відповідну заяву. У випадку відсутності заяви платника автоматично зареєструють на загальну систему. Вибір групи залежить від річного доходу, наявності та кількості найманих працівників.

Як відкрити ФОП

Відкрити ФОП можна трьома різними способами. В одному випадку процес відбувається онлайн, в двух інших — офлайн. Краще за все оформлювати ФОП онлайн, тому що це зручно, швидко та безкоштовно.  

1. Відкриття за допомогою «ДІЇ»

Найсучасніший та найзручніший спосіб реєстрації ФОП це через портал «ДІЯ». Для початку треба зайти в особистий кабінет на сайті «Дія». Зробити це можна шляхом сканування QR-коду через додаток «Дія» на смартфоні або за допомогою електронного підпису. Після потрапляння в особистий кабінет, перейдіть на сторінку реєстрації ФОП. Натисніть кнопку «Подати заяву», заповніть всю необхідну інформацію в бланку та виберіть тип оподаткування. Далі заява відправляється на перевірку. Якщо всі дані коректні, через деякий час в кабінеті «Дія» та на електронній пошті з’явиться повідомлення про реєстрацію ФОП. В особистому кабінеті сервісу вам також буде доступна виписка з ЄДР. Вона має юридичну силу, як в друкованому, так і електронному вигляді.

2. Відкриття за допомогою Державного реєстратора

Державні реєстратори — це особи, які уповноважені здійснювати прийом та обробку документів для реєстрації ФОП. Вони розташовуються у ЦНАП, акредитованих суб’єктах держреєстрації та органах місцевого самоврядування.

Для реєстрації ФОП через ЦНАП потрібно попередньо записатися в чергу на прийом до фахівця. У деяких центрів для цього є сайт. У ЦНАП надати паспортні дані разом з ІПН, заповнити заяви про реєстрацію ФОП та перехід на спрощену систему оподаткування, якщо потрібно. Після подачі заяви, протягом 24 годин, стане доступна виписка з Єдиного державного реєстру.

3. Відкриття за допомогою Нотаріусів.

Також під час відкриття підприємницької діяльності,платник може зіткнутися з тим, що йому відмовлять у реєстрації.

Основні причини відмови:

  1. Документи подано особою, яка не має на це повноважень.

  2. У Єдиному державному реєстрі є відомості про судове рішення щодо заборони реєстрації.

  3. Документи подані до неналежного суб'єкта державної реєстрації.

  4. Наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом.

  5. В Єдиному державному реєстрі є запис, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП.

  6. Подані документи суперечать вимогам законів України.

Після відмови документи повертаються заявнику з поясненням причини. Усунувши недоліки, можна зробити повторну спробу відкриття ФОП.