Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Романівська ДПІ: Звітність в електронному вигляді – варто підготуватися!

опубліковано 29 листопада 2021 о 09:01

Реалії сьогодення зумовлюють розвиток та впровадження у практику електронного документообігу. З огляду на сучасну епідеміологічну ситуацію в державі, найбільш прийнятний спосіб подання звітності – засобами електронного зв’язку в електронній формі, оскільки не потребує відвідування платником податків податкової інспекції чи відділення поштового зв’язку.

Подання звітності в електронному вигляді надає можливість скоротити час і витрати на подання звітності; мінімізувати помилки при заповненні декларації; при необхідності надати копії документів у додатку до декларації, що важливо, зокрема, при використанні права на податкову знижку; підвищити якість обслуговування платників податків та спростити процедуру подання податкової декларації.

Саме про ці й інші актуальні питання документообігу податкових органів з платником розповів начальник Романівської ДПІ ГУ ДПС у Житомирській області Михайло НИКОДЮК для місцевої преси  під час особистої зустрічі.

1. Який режим роботи контролюючих органів щодо приймання податкової звітності та інших документів в електронному вигляді?

Платник податків стає користувачем електронного кабінету (http://cabinet.tax.gov.ua) та набуває право подавати звітність в електронній формі і вести листування засобами електронного зв'язку в електронній формі після проходження в електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису або тих сервісів ідентифікації, використання яких дозволяється методологом електронного кабінету. Єдиною підставою для відмови у проходженні електронної ідентифікації платника податків в електронному кабінеті є недійсність кваліфікованого електронного підпису такого платника податків, у тому числі у зв'язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа.

Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Проведення технічного обслуговування електронного кабінету у день, на який припадає граничний строк подання податкових декларацій, та з 8 до 20 години будь-якого іншого календарного дня забороняється. Технічне обслуговування електронного кабінету проводиться у порядку, що визначається методологом електронного кабінету.

2. Де можна отримати електронний цифровий підпис?

Отримати електронний цифровий підпис можна у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Наприклад в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (дана послуга є безкоштовною).

Також в АЦСК ПАТ «КБ «Приватбанк», АЦСК АТ «Ощадбанк» та інші.

3. Які переваги подання податкової звітності в електронному вигляді?

Відповідно до Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено законодавством, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Адже, як показує практика, електронне звітування – це найбільш зручний та сучасний формат спілкування з контролюючими органами. Основні переваги подання звітності в електронному вигляді – це мінімальна затрата часу на заповнення податкових бланків; подання звітності з будь-якого місця, де є доступ до мережі Інтернет; вибір часу для звітування, зручного для вас; гарантія перевірки на наявність арифметичних помилок; підтвердження доставки; подана в електронному вигляді звітність надійно зашифрована, захищена від несанкціонованих переглядів та втручань; також подання звітності в електронному вигляді позбавить ризиків зараження на COVID-19.