Відбулася робоча зустріч начальника Коростишівської ДПІ Тетяни Демиденко із заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Володимиром Мілюхіним та керуючою справами виконавчого комітету міської ради Оксаною Полєшко. Ключовою темою обговорення стало питання щодо особливостей оподаткування нерухомого майна, зокрема при переході права власності на нього від померлої особи до спадкоємців та проблем, які виникають у контролюючих органів при здійсненні своїх повноважень в частині оподаткування таких об’єктів.
Сторони обговорили необхідність законодавчого врегулювання сплати майнових податків громадянами, які з тих чи інших причин не завершують, передбачену чинним законодавством процедуру оформлення правовстановлюючих документів на об’єкти нерухомості, зокрема і після прийняття спадщини.
Начальник податкової інспекції Тетяна Демиденко повідомила, що у громаді з кожним роком збільшується кількість об’єктів нерухомого майна, зокрема і земельних ділянок, які не оформлені їх фактичними власниками як об’єкти права власності у встановленому чинним законодавством порядку, що у свою чергу призводить до значних ненаходжень до бюджету громади в частині сплати майнового податку, та окрім цього, може спричинити і негативні наслідки для фактичних володільців (громадян, спадкоємців, що не завершили процедуру оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна) в частині підтвердження останніми факту набуття зміни чи припинення речового права на таке майно.
Заступник міського голови Володимир Мілюхін зазначив, що в даний час комісією з питань наповнення місцевих бюджетів, здійснюється інвентаризація об’єктів нерухомості по суб’єктах господарювання в старостинських округах та проводиться роз’яснення суб’єктам господарювання норми ст. 182 Цивільного Кодексу України, відповідно до якої право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Вказане положення обов’язкове до виконання і при оформленні спадщини на об’єкти нерухомості. Окрім цього, за нормами ст. 125 Земельного Кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
З огляду на викладене вище суб’єктам господарювання наголошено на необхідності термінового оформлення правовстановлюючих документів на об’єкти нерухомості в тому числі і земельні ділянки задля виконання положень чинного законодавства та уникнення проблем, які можуть виникнути у громадян під час розпорядження та користування належним їм майном. У цьому сенсі державна реєстрація прав на нерухоме майно є важливим чинником гарантування і захисту прав власників (спадкоємців), забезпечує офіційне визнання і юридичне закріплення державою прав фізичних і юридичних осіб на нерухоме майно.
Під час зустрчі присутні дійшли згоди, що лише належна організація взаємодії органів податкової служби та місцевого самоврядування ефективно позначається на додаткових надходженнях бюджету територіальної громади. Така співпраця ґрунтується на щоденній спільній роботі, ініціативі з обох сторін, комунікації та активному інформаційному забезпеченні.
Під час обговорення начальник Коростишівської ДПІ доповіла присутнім про початок кампанії одноразового (спеціального) добровільного декларування, яка стартувала з 01 вересня 2021 року і триватиме до 01 вересня 2022 року.
«За допомогою механізму одноразового (спеціального) добровільного декларування, платники податків мають можливість скористатися податковою амністією, шляхом подання одноразової добровільної декларації із зазначенням активів, що їм належать, і з яких не були сплачені податки і збори, до 01 січня 2021 року», – доповнила Тетяна Демиденко.
Наприкінці зустрічі усі присутні отримали листівки з актуальною інформацією щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування.