З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) Житомирською митницею ДФС забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли на митницю поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, станом на 01.10.2017 з початку року до Житомирської митниці ДФС надійшло 29 запитів на отримання публічної інформації, з них 16 запитів - електронною поштою (в т.ч. 6 запитів отримано митницею за належністю, в порядку ст.22 Закону), 13 - поштою.
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону станом на 01.10.2017 з початку року Житомирською митницею ДФС розглянуто запити від:
- фізичних осіб – 17 ( або 53 %);
- юридичних осіб – 6 ( або 20 %);
- представників засобів масової інформації – 8 ( або 27 %).
У вересні поточного року до Житомирської митниці ДФС надійшло 6 запитів на отримання публічної інформації, з них 5 запитів надійшло поштою, 1 – електронною поштою (в т.ч. 1 запит отримано митницею за належністю, в порядку ст.22 Закону).
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо: здійснення митних формальностей відносно товарів, транспортних засобів, сплати митних платежів, діяльності підприємств; статистичних даних щодо експорту-імпорту товарів; кадрових питань, іншої митної інформації.
За результатами розгляду відповіді на запити митницею надано своєчасно, з дотриманням вимог статті 20 Закону.
До уваги запитувачів.
Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
Згідно із частиною другою статті 2 Закону України „Про доступ до публічної інформації” цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України „Про звернення громадян”.
Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України „Про звернення громадян” та пункту 5 розділу ІІ наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2015 № 271, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.04.2015 за № 484/26929, зокрема, електронне звернення, надіслане до ДФС без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України „Про доступ до публічної інформації”.