Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон) права кожного на доступ до публічної інформації розглянуто, запити які надійшли засобами поштового зв’язку, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, станом на 01.08.17 з початку року до Житомирської митниці ДФС надійшло 15 запитів на отримання публічної інформації, з них 3 запита – поштою, 12 – електронною поштою в т.ч. 3 запити отримані митницею за належністю, в порядку ч.3 ст.22 Закону.
Відповіді на запити надано запитувачам у встановлені законодавством строки, тобто протягом п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону станом на 01.08.2017 з початку року Житомирською митницею ДФС розглянуто запити від:
- від фізичних осіб – 11 (73%);
- від представників засобів масової інформації – 4 (27%) в т.ч. відповідно до статті 22 Закону надіслано як розпоряднику інформації від інших органів виконавчої влади – 3 запити.
Запитувачі, зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- здійснення митних формальностей відносно товарів, транспортних засобів;
- митного режиму, за яким перебувають окремі транспортні засоби;
- сплати митних платежів;
- статистичних даних щодо експорту-імпорту товарів;
- кількості поставлених на облік осіб, які здійснюють операції з товарами та схвалених (уповноважених) експортерів взятих на облік за 2014-2016 роки;
- кількості винесених рішень про призупинення митного оформлення, найпоширеніших видів об’єктів інтелектуальної власності, по яким призупинялось митне оформлення на підставі даних митного реєстру;
- кадрових питань, зокрема щодо особистих даних окремих працівників особового складу митниці;
- кількості оформлених митних декларацій за 2015-2016 роки;
- іншої митної інформації.
За результатами розгляду задоволено 15 запитів на отримання публічної інформації у строки з дотриманням вимог статті 20 Закону.
До уваги запитувачів!
Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації», цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
Деякі запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання консультацій з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо), мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», а запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації.