Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон) та права кожного на доступ до публічної інформації, розглянуто запити які надійшли засобами поштового зв’язку, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, станом на 01.06.2017 надійшло 10 запитів на публічну інформацію, з них 2 запита – поштою, 8 – електронною поштою (в т.ч. 2 запити отримані митницею за належністю від Головного управління ДФС у Житомирській області, в порядку ч.3 ст.22 Закону) та надано відповіді відповідно до вимог чинного законодавства України.
За категоріями запитувачів, відповідно до Закону, надійшло запитів від:
- від фізичних осіб – 6 (60%);
- від представників засобів масової інформації – 2 (20 %);
- від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації – 2 (20%).
Запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- здійснення митних формальностей відносно товарів, транспортних засобів;
- митного режиму, за яким перебувають окремі транспортні засоби;
- сплати митних платежів;
- статистичних даних щодо експорту-імпорту товарів;
- кадрових питань, зокрема щодо особистих даних окремих працівників особового складу митниці;
- кількості оформлених митних декларацій за 2015-2016 роки;
- іншої митної інформації.
За результатами розгляду задоволено 10 запитів на отримання публічної інформації у строки з дотриманням вимог статті 20 Закону.
До уваги запитувачів!
Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації», цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
Деякі запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання консультацій з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо), мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», а запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації.