З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації надання інформації за запитами відповідно до Закон України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон) Житомирською митницею ДФС забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, на які надійшли засобами поштового зв’язку, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, станом на 01.05.2017 року до Житомирської митниці ДФС надійшло 9 запитів на публічну інформацію, з них 1 запит – поштою, 8 – електронною поштою.
На всі запити надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
В розрізі категорії запитувачів відповідно до Закону станом на 01.05.2017 з початку Житомирською митницею ДФС розглянуто запити від:
- від фізичних осіб – 5 (або 56%);
- від представників засобів масової інформації – 2 (або 22%);
- від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації – 2 (або 22%).
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- здійснення митних формальностей відносно товарів, транспортних засобів;
- митного режиму, за яким перебувають окремі транспортні засоби.
- сплати митних платежів;
- статистичних даних щодо експорту-імпорту товарів;
- кадрових питань, зокрема щодо особистих даних окремих працівників особового складу митниці;
- кількості оформлених митних декларацій за 2015-2016 роки;
- іншої митної інформації.
За результатами розгляду задоволено 9 запитів на отримання публічної інформації у строки з дотриманням вимог статті 20 Закону.
До уваги запитувачів!
Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації», цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
Деякі запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання консультацій з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо), мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», а запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».