Протягом 1 кварталу 2025 року до Головного управління ДПС у Житомирській області (далі – ГУ ДПС) надійшло 110 звернень від 118 громадян.
Серед загальної кількості звернень переважають індивідуальні – 105 (95,4 відс.). Також надходили колективні звернення громадян – 3 (2,8 відс.) та анонімні – 2 (1,8 відс.).
Усі звернення за ознакою надходження поділяються на первинні – 105 (95,4 відс. ), повторні – 3 (2,8 відс.), дублетні – 2 (1,8 відс.).
За формою надходження отримано:
від громадян поштою, через мережу «Інтернет», засобами електронного, телефонного зв’язку – 79 звернень;
через органи влади – 7 звернень;
від інших органів, установ, організацій – 24.
Аналіз свідчить, що всі 110 звернень стосувались фінансової, податкової політики.
За соціальним статусом заявників надійшло від: селян – 2 звернення, військовослужбовців – 1, пенсіонерів – 1, особи, що позбавлена волі – 1. Решта 105 громадян у зверненнях не зазначили свій соціальний статус.
За категоріями авторів звернень встановлено: учасники бойових дій – 2 звернення, особи з інвалідністю ІІ групи – 1. Решта 115 громадянин у зверненнях не зазначила свій соціальний статус.
За територіальною ознакою найбільше звернень протягом звітного періоду надійшло від жителів таких населених пунктів та областей: Житомирської – 81, м. Києва – 12. Решта звернень надходили від жителів Київської області – 2 звернення, Львівської, Одеської та Харківської областей – по 1 зверненню, у 12 звернень не визначено область.
Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосувалися, зокрема:
контрольно-перевірочної роботи – 27 звернень (24,4 відс.);
місцевих податків –26 звернень (23,6 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 18 звернень (16,4 відс.);
реєстрації та обліку платників – 11 звернень (10,0 відс.);
реєстраційних номерів облікових карток платників податків –8 звернень (7,3 відс.);
інших питань, що належать до компетенції ДПС – 20 звернень (18,3 відс.).
За результатами розгляду звернень посадовими особами ГУ ДПС вирішено позитивно 39 звернень (43,8 відс.), дано роз’яснення на 36 звернень (40,5 відс.), повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) – 6 звернень (6,7 відс.), направлено за належністю відповідно до статті 7 Закону № 393 – 2 звернення (2,3 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону № 393 – 6 (6,7 відс.).
Станом на 01 квітня 2025 року 21 звернення знаходились на виконанні в ГУ ДПС.
Під час розгляду звернень громадян вживаються заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання у подальшому допущення порушень.