З метою забезпечення прозорості та відкритості діяльності Житомирської митниці Міндоходів, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) до митниці станом на 31 липня 2014 року поштою та електронною поштою надійшло від фізичних осіб 11 документів з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон.
Темою запитуваної інформації за вказаний період були прохання про надання інформації:
- 1 запит щодо надання довідки про періоди роботи на територіях радіоактивного забруднення;
- 1 запит про підготовку аналітичного матеріалу та надання роз’яснення з питань вилучення й конфіскації товарів, предметів, цінностей та порядку реалізації, знищення товарів і предметів;
- 1 запит щодо надання інформації про виплату коштів, передбачених ЗУ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
- 2 запити щодо надання довідок про складові заробітної плати, що подаються для призначення пенсії;
- 3 запити щодо надання персональних даних про начальників постів та копій наказів на призначення на посаду;
- 1 запит щодо правил митного оформлення т/з та інформація щодо посвідчення митниці про реєстрацію т/з;
- 2 запити щодо надання завірених копій листів банку та матеріалів перевірки, відповіді.
У Житомирській митниці Міндоходів робота зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.08 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
З початку року до Житомирської митниці Міндоходів надійшло 6 письмових звернень громадян, що на 3 звернення менше, ніж за відповідний період 2013 року (9 звернень), з них: 5 скарг (80 %) та 1 заява (клопотання) (20 %).
Порівняно з минулим роком кількість скарг збільшилась на 1 одиницю. Аналіз структури зареєстрованих митницею письмових звернень громадян засвідчує, що перелік питань, які порушуються у зверненнях зосередився навколо основних п’яти блоків, зокрема:
- скарга на корупційні діяння (зловживання владою або службовим становищем) посадових осіб Міндоходів, його територіальних органів та підвідомчих установ і організацій (щодо корупційних діянь посадової особи Управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Житомирської митниці Міндоходів та вимагання коштів з підприємців, які працюють на авто базарі) – 1 скарга. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року цей показник не змінився;
- скарга на дії, бездіяльність посадових осіб Міндоходів, його територіальних органів та підвідомчих установ і організацій, перегляд їх рішень (щодо бездіяльності посадових осіб Управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Житомирської митниці Міндоходів та ненадання відповіді на попередньо відправлені запити) – 2 скарги. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року цей показник зменшився на 1 звернення;
- скарга на недоліки у роботі Міндоходів, його територіальних органів та підвідомчих установ і організацій (колективне звернення щодо неправомірних, на думку заявників, дій працівників митниці щодо перевірки вантажівок, дозвіл виїзду їх за межі території терміналу) – 1 скарга. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року цей показник не змінився;
- скарга з інших питань (щодо скасування наказу про звільнення та поновлення на посаді колишнього працівника митниці) – 1 скарга. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року цей показник не змінився;
- заява (клопотання) (неодноразове звернення щодо перенесення пропускного пункту міжнародного значення МАПП «Виступовичі» на державний кордон між Україною та Р. Білорусь) – 1 звернення. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року цей показник зменшився на 3 звернення.
По кожному з таких фактів митницею проводилася ретельна перевірка усіх викладених у зверненнях обставин. Слід зазначити, що за результатами розгляду жодна зі скарг не підтвердились.
Зазначені звернення всебічно опрацьовані, заявникам надано вичерпні роз’яснення.
Протягом січня-липня 2014 року до Житомирської митниці Міндоходів надійшло 6 звернень, з них 5 звернень – первинні та 1 звернення неодноразове, із яких 5 звернень індивідуальні та 1 звернення колективне, 1 звернення анонімне.
Усього Житомирською митницею Міндоходів та підпорядкованими підрозділами перевірено та надано відповіді без порушення терміну на всі звернення, у 5 випадках надано роз’яснення заявнику та 1 скарга, яка відповідно до ст.7 ЗУ «Про звернення громадян» визнана анонімною, відправлена за належністю до відома та врахування в роботі правоохоронним органам, а саме УМВС України в Житомирській області.
Для забезпечення всебічного та кваліфікованого розгляду звернень, крім спеціалістів, до компетенції яких відносились питання, що вирішувалися, до списку виконавців обов’язково включався головний державний інспектор з питань юридичної роботи.
Працівниками митниці не допускається порушення строків прийняття в роботу та розгляду звернень громадян. При підготовці відповідей заявникам працівниками Житомирської митниці Міндоходів не застосовується формальний підхід, оперативно вирішуються порушені питання, відповідь надається в повному обсязі та по суті питання.
Факти ненадання відповідей на скарги не зафіксовано.
Особистий прийом громадян посадовими особами Житомирської митниці Міндоходів здійснюється через громадську приймальну згідно графіків прийому громадян.
Графіки прийому постійно доводяться до відома громадян через суб-сайт та розміщені на інформаційних стендах у адмінбудинку і всіх підрозділах митного оформлення Житомирської митниці Міндоходів.
Протягом січня-липня 2014 року посадові особи Житомирської митниці Міндоходів здійснили 114 прийомів громадян, що на 22 особистих прийомів більше, ніж у відповідному періоді 2013 року (92 особистих прийомів). Основними питаннями, з якими до посадових осіб Житомирської митниці Міндоходів зверталися громадяни, були питання: щодо митного оформлення (ввезення, вивезення) товарів, тощо; відмова у митному оформленні; митного оформлення (ввезення, вивезення) транспортних засобів, тощо; відмова у митному оформленні; роз’яснень з різних питань митного законодавства; з класифікації товарів та визначення митної вартості товарів; митні платежі; порушення митних правил (незаконне переміщення товарів та транспортних засобів, інше.
Всі громадяни отримали роз’яснення, консультації та рекомендації з різних питань митної справи. Перешкод в організації особистого прийому громадян за місцем розташування Житомирської митниці Міндоходів та її структурних підрозділів немає.