Головне управління ДПС у Житомирській області звертає увагу на те, що дотримання норм діючого законодавства під час проведення готівкових розрахунків є одним з пріоритетних напрямків роботи ДПС, адже саме проведення розрахунків «без чека» свідчить про приховування суб’єктом господарювання отриманого доходу та, як наслідок, ухилення від сплати податків.
З метою упередження порушень законодавства в частині проведення готівкових розрахунків ГУ ДПС у Житомирській області нагадує про обов’язок проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, в тому числі платниками єдиного податку другої та третьої групи.
Також слід звернути особливу увагу на обов’язок ведення обліку товарних запасів, адже за певних умов платники єдиного податку мають обов’язок вести такий облік. Цими умовами є провадження діяльності з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Результати вжитих контрольно-перевірочних заходів проведених працівниками ГУ ДПС у Житомирській області свідчать про нехтування деякими суб’єктами господарювання нормами діючого законодавства під час здійснення господарської діяльності не зважаючи на відповідальність, передбачену нормами діючого законодавства.
Так, протягом червня – липня поточного року проведено 39 фактичних перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту. В ході проведення зазначених перевірок встановлено порушення порядку проведення готівкових розрахунків, порядку ведення обліку товарних запасів та порушення трудового законодавства.
Сума застосованих штрафних санкцій за результатами таких перевірок становить більш ніж 2 млн. грн.
За фактом виявленого порушення трудового законодавства матеріали направлено до Центрально-Західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці для прийняття відповідних рішень, в межах повноважень.
В свою чергу наголошуємо, що відповідно до п. 15 Прикінцевих положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», з 1 серпня 2025 року відповідальність за проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи, невидачу (у паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання для платників єдиного податку становитиме: 100 відсотків суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та проведенні азартних ігор з порушеннями, встановленими цим пунктом, - за порушення, вчинене вперше та 150 відсотків суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та проведенні азартних ігор з порушеннями, встановленими цим пунктом, - за кожне наступне порушення.