Головне управління ДПС у Житомирській області інформує, що «фізичні особи – підприємці, платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим доданням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі.
Водночас, у разі отримання у цей період доходу, ФОП зобов’язаний відобразити його у податковій декларації, аби уникнути відповідальності.
Так вся сума доходу, отриманого фізичною особою – підприємцем, платником єдиного податку, під час відпустки або хвороби, відображається в обліку доходів, який ведеться у довільній формі, та податковій декларації платника єдиного податку.
У разі виявлення контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку І-ІІІ груп вимог, встановлених гл. 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV «Спеціальні податкові режими» Податкового кодексу України, анулювання реєстрації платника єдиного податку І-ІІІ груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.