Головний державний інспектор Радомишльський пункт обслуговування платників Житомирської ДПІ ГУ ДПС у Житомирської області Сергій Кисельчук провів робочу зустріч з представниками Радомишльської ОТГ – відділом земельних відносин та сільського господарства: На зустрічі були підняті питання:
- про можливість проведення звірки даних щодо плати за землю.
- про сплату податкових зобов’язань з майнових податків, зокрема земельного податку, як через мобільні застосунки банків, так і у касі банківських установ
- про сервісне обслуговування платників та співпраця з погашення податкового боргу.
Так, під час зустрічі Сергій Кисельчук зазначив, що відповідно до податкового законодавства плата за землю є обов’язковим платежем у складі податку на майно та справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
А також звернув увагу присутніх на те, що фізичні особи мають право звернутися до податкової для звірки даних. Така звірка дозволяє перевірити інформацію щодо кількості та площі земельних ділянок (у тому числі паїв), наявності права на пільгу, розміру ставки податку та правильності нарахованої суми до сплати.
Платник може подати заяву як за місцем своєї податкової реєстрації, так і за місцем розташування будь-якої зі своїх земельних ділянок. У разі виявлення розбіжностей, підтверджених відповідними документами, контролюючий орган проведе перерахунок протягом десяти робочих днів. У такому випадку платнику надсилається нове податкове повідомлення-рішення, а попереднє вважається скасованим.
Спілкувалися про правильність заповнення платіжних інструкцій, при сплаті сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник заповнює податковий номер та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються, у реквізитах «Найменування фактичного платника» та «Код фактичного платника» платіжної інструкції.
Зустріч відбулася у форматі відкритого діалогу та була спрямована на обговорення порядку роботи «Електронного кабінету платника».
Сергій Кисельчук зазначив, що в умовах сьогодення на перший план виступають електронні послуги, за допомогою яких можна швидко отримати будь-яку податкову інформацію, мінімізувати ризики недотримання платниками податкового законодавства.
Податківець зосередив увагу на можливості скористатися електронними сервісами ДПС України. Платники, які мають кваліфікований електронний підпис, можуть через Електронний кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова» переглядати податкові повідомлення та надсилати звернення до податкової служби. Це особливо важливо для реалізації принципу безбар’єрності, щоб послуги були доступні для всіх, зокрема, для осіб з інвалідністю, людей похилого віку, а також жителів віддалених населених пунктів.
Фахівець розповів присутнім про електронне листування з органами ДПС через Електронний кабінет платника податків. Звернув увагу, що такий формат обміну документами не лише зменшує витрати часу, а й дозволяє зберігати всю переписку в одному місці.
Для офіційного листування з ДПС через «Електронний кабінет» необхідно подати Заяву про бажання отримувати документи в електронному вигляді.
А також було обговорено сервісне обслуговування платників та співпраця з погашення податкового боргу.
Сергій Кисельчук зазначив, що електронні сервіси ДПС забезпечують доступність податкових послуг для всіх категорій платників, у тому числі для людей з інвалідністю та маломобільних груп. Це частина впровадження принципів безбар’єрності у податковій службі.
У свою чергу представники тергромади запевнили про готовність всебічно сприяти контролюючим органам у роботі з наповнення бюджетів усіх рівнів задля подальшого виконання соціальних програм і гарантованих соцвиплат.