На днях відбулась робоча зустріч головного державного інспектора відділу ведення Державного реєстру фізичних осіб-платників податків Житомирської ДПІ Михайла Никодюка з начальником відділу земельних відносин та екології Романівської селищної ради, на якій посадовці обговорили проблемні питання, що виникають у процесі нарахування та сплати місцевих податків і зборів та наповнення бюджету громади.
Обговорюючи напрямки роботи із взаємодії з органами місцевого самоврядування присутні зосередили увагу на бюджетоформуючих податках місцевих бюджетів, серед яких:
з ПДФО – надання органами місцевого самоврядування до податкових органів переліків громадян, які надають послуги з обробітку землі, збору урожаю, тощо, а також громадян, які одноосібно вирощують сільськогосподарську продукцію на земельних ділянках, площею понад 2,0 га для їх оподаткування, виявлення використання неофіційних трудових відносин без сплати податків до бюджету;
з плати за землю та МПЗ – інвентаризація рішень органів місцевого самоврядування щодо правомірності прийнятих пільг та відповідності ставок земельного податку та розмірів орендної плати вимогам Податкового кодексу України, виявлення фактичних землекористувачів, які не оформили офіційно правовстановлюючих документів на право власності чи користування земельною ділянкою, проведення грощової оцінки землі;
з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – інвентаризація рішень територіальних громад щодо правомірності прийнятих пільг та відповідності ставок нормам ПКУ, виявлення розташованих на територіях громад об’єктів нерухомості, за які не сплачується податок на нерухомість для залучення їх власників до оподаткування.
Крім того ознайомили, що в рамках стратегії створення безбар’єрного простору, цього тижня в Україні стартував Тиждень безбар’єрності. Важливою складовою роботи податкової служби є доступність та відкритість для всіх громадян — незалежно від віку, стану здоров’я чи соціального статусу та створення умов, за яких кожен громадянин — зокрема й представники бізнесу — мають рівний доступ до державних послуг, сервісів і консультацій!
Також обговорювалось питання погашення податкового боргу до місцевого бюджету платників податків. На сьогодні одним з проблемних питань щодо забезпечення погашення сум боргу з податків є необхідність інформування платників про незначні суми такої заборгованості. Оскільки податкова вимога не надсилається якщо сума боргу не перевищує 3060 гривень, громадяни можуть і не знати про його наявність. В зв’язку з цим, представникам територіальної громади необхідно сприяти в поширенні інформації серед мешканців громади про суми такої заборгованості та проводити відповідну роз`яснювальну роботу з платниками податків, фізичними особами щодо необхідності її сплати.
За результатами зустрічі сторонами розроблено алгоритм дій для вирішення проблемних питань податкової тематики, які виникають у громаді та надано для розміщення інформаційні листівки "Податкова безбар`єрність".
#тиждень_безбарєрності