Протягом 9 місяців 2024 року до Головного управління ДПС у Житомирській області (далі – ГУ ДПС) надійшло 377 звернень від 422 громадян. У порівнянні з аналогічним періодом 2023 року кількість звернень збільшилась на 196 одиниць (січень-вересень 2023 року – 181 звернення від 199 громадян).
Серед загальної кількості звернень переважають індивідуальні – 360 (95,5 відс.). Також надходили колективні – 9 (2,4 відс.) та анонімні звернення громадян – 8 (2,1 відс.).
Усі звернення за ознакою надходження поділяються на первинні – 346 (91,8 відс. ), дублетні – 18 (4,8 відс.), повторні – 9 (2,4 відс.) та неодноразові – 4 (1,0 відс.).
За формою надходження отримано:
від громадян поштою, через мережу «Інтернет», засобами електронного, телефонного зв’язку – 296 (78,5 відс.) звернень;
через органи влади – 16 звернень (4,2 відс.), з них через:
Верховну Раду України - 1;
міністерства та інші органи влади (в т.ч. Офіс Генерального прокурора та органи прокуратури, правоохоронні органи) - 15;
від інших органів, установ, організацій – 65 (17,3 відс.).
Із загальної кількості осіб, що зверталися за звітний період: 8 осіб з інвалідністю ІІ групи, 3 особи-учасники бойових дій, 2 особи з інвалідністю внаслідок війні, 1 ветеран військової служби, по іншим категоріям автора не визначено. За соціальним станом заявників звертались 6 військовослужбовців, 5 пенсіонерів, 2 робітники, 1 студент, 1 селянин, по іншим підписантах соціальний стан не визначено.
За територіальною ознакою найбільше звернень протягом звітного періоду надійшло від жителів таких населених пунктів та областей: Житомирської – 234, м. Києва – 29, Київської області - 12.
Аналіз свідчить, що 376 звернень стосувались фінансової, податкової політики та 1 звернення – соціальної політики. Основні питання, які порушувалися громадянами у зверненнях, стосувалися, зокрема:
контрольно-перевірочної роботи – 173 звернення (46 відс.);
місцевих податків – 70 звернень (18,6 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 36 звернень (9,6 відс.);
реєстрації та обліку платників – 24 звернень (6,4 відс.);
реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 18 звернень (4,8 відс.);
загальнодержавні податки – 11 звернень (2,9 відс.);
єдиного соціального внеску – 6 (1,6 відс.);
податкової звітності – 5 (1,3 відс.);
інших питань, що належать до компетенції ДПС – 33 звернень (8,8 відс.).
За результатами розгляду звернень посадовими особами ГУ ДПС дано роз’яснення на 134 звернення (35,5 відс.), вирішено позитивно 119 звернень (31,6 відс.), повернуто авторові відповідно до статті 5 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) – 88 звернення (23,3 відс.), направлено за належністю відповідно до статті 7 Закону № 393 – 11 звернень (2,9 відс.), не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону № 393 – 19 (5,0 відс.).
Станом на 01 жовтня 2024 року 6 звернень знаходились на виконанні в ГУ ДПС у відповідності до визначених термінів.
Під час розгляду звернень громадян вживаються заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання у подальшому допущення порушень.