З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) Житомирською митницею ДФС забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли на митницю поштою та електронною поштою.
За січень-грудень 2017 року до Житомирської митниці ДФС надійшло 37 запитів на отримання публічної інформації, з них за формою надходження:
електронною поштою – 22 запити (або 59% в т.ч. 10 запитів отримано митницею за належністю, в порядку ст.22 Закону);
поштою – 15(або 41%).
В розрізі категорій запитувачів відповідно до Закону протягом звітного періоду Житомирською митницею ДФС розглянуто запити від:
- фізичних осіб – 19 (або 52% в т.ч. відповідно до ст.22 Закону надіслано як розпоряднику інформації – 6 запитів);
- юридичних осіб – 6 (або 16%);
- представників засобів масової інформації – 12 (або 32% в т.ч. відповідно до ст.22 Закону надіслано як розпоряднику інформації – 4 запити).
Основна інформація, яка цікавила запитувачів: кадрові питання, здійснення митних формальностей відносно товарів, транспортних засобів, сплати митних платежів, показників роботи митниці, статистичних даних щодо експорту-імпорту товарів, іншої митної інформації.
За результатами розгляду відповіді на запити митницею надано своєчасно, з дотриманням вимог статті 20 Закону.
До уваги запитувачів.
Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
Згідно із частиною другою статті 2 Закону України „Про доступ до публічної інформації” цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України „Про звернення громадян”.
Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України „Про звернення громадян” та пункту 5 розділу ІІ наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2015 № 271, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.04.2015 за № 484/26929, зокрема, електронне звернення, надіслане до ДФС без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України „Про доступ до публічної інформації”.