З метою забезпечення реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, прозорості та відкритості своєї діяльності, Житомирською митницею ДФС забезпечено розгляд документів з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон), які надійшли засобами поштового зв’язку та електронною поштою.
Так, упродовж січня-березня 2017 року до Житомирської митниці ДФС надійшло 9 запитів на публічну інформацію, з них 1 запит – поштою, 8 – електронною поштою.
За категоріями запитувачів, відповідно до Закону, надійшло запитів:
- від фізичних осіб – 5 (або 56%);
- від представників засобів масової інформації – 2 (або 22%);
- від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації – 2 (або 22%);
У березні поточного року до Житомирської митниці ДФС надійшло 3 запити на публічну інформацію, всі надійшли електронною поштою. За категоріями запитувачів: 1 запит – від фізичних осіб, 1 – від представників засобів масової інформації, 1 запит - від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації.
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- здійснення митних формальностей відносно товарів, транспортних засобів;
- сплати митних платежів;
- статистичних даних;
- кадрових питань, зокрема щодо особистих даних окремих працівників особового складу митниці;
- кількості оформлених митних декларацій за 2015-2016 роки
Всі запити розглянуті, відповіді заявникам надані своєчасно, з дотриманням вимог статті 20 Закону.
До уваги запитувачів!
Згідно із частиною другою статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації», цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України «Про звернення громадян».
Деякі запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання консультацій з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо), мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян», а запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статей 1 та 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».