З метою забезпечення прозорості та відкритості діяльності Житомирської митниці Міндоходів, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) до митниці станом на 31 січня 2014 року поштою та електронною поштою надійшло від фізичних осіб 2 документи з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон.
Темою запитуваної інформації за вказаний період були прохання про надання інформації:
- 1 запит щодо надання довідки про періоди роботи на територіях радіоактивного забруднення;
- 1 запит про підготовку аналітичного матеріалу та надання роз’яснення з питань вилучення й конфіскації товарів, предметів, цінностей та порядку реалізації, знищення товарів і предметів.
У результаті розгляду запити на інформацію задоволено. Працівниками підрозділів Житомирської митниці Міндоходів, до компетенції яких належить запитувана інформація, було надано відповіді електронною поштою та поштою відповідно до чинного законодавства України та у встановлені законодавством терміни.
У Житомирській митниці Міндоходів робота зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України від 2 жовтня 1996 року №393/96-ВР «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.08 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
З початку року в Житомирській митниці Міндоходів зареєстровано 2 письмові звернення від громадян на різну тематику(первинні), із яких всі звернення індивідуальні, одне з яких анонімне. Число звернень порівняно з аналогічним періодом минулого року збільшилось на 50%., що на 1 звернення більше, ніж за відповідний період 2012 року (1), з них: 2 скарги (100 %). За звітній період пропозиції щодо діяльності підрозділів Житомирської митниці Міндоходів не надходили.
Аналіз структури зареєстрованих митницею письмових звернень громадян засвідчує, що перелік питань, які порушуються у зверненнях, у порівняні з аналогічним періодом минулого року змінився та зосередився навколо основних двох блоках, зокрема:
- 1 – щодо корупційних діянь посадових осіб служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил;
- 1 – щодо недоліків в роботі та можливих порушень митного законодавства.
По кожному з таких фактів митницею проводилася ретельна перевірка усіх викладених у зверненнях обставин. Слід зазначити, що інформація не підтвердилася.
Усього митницею у Житомирській області та підпорядкованими підрозділами перевірено та надано відповіді без порушення терміну на всі звернення, на 1 скаргу надано роз’яснення заявнику та 1 скарга, яка відповідно до ст.7 ЗУ «Про звернення громадян» визнана анонімною, переслана за належністю до відома та врахування в роботі правоохоронним органам, а саме УМВС України в Житомирській області.
Для забезпечення всебічного та кваліфікованого розгляду звернень, крім спеціалістів з питань, що вирішувалися, до списку виконавців обов’язково включався головний державний інспектор з питань юридичної роботи.
Особистий прийом громадян посадовими особами Житомирської митниці Міндоходів здійснюється через громадську приймальну згідно графіків прийому громадян.
Графіки прийому постійно доводяться до відома громадян, вони розміщені на інформаційних стендах у адмінбудинку і всіх підрозділах митного оформлення Житомирської митниці Міндоходів.
Протягом січня 2014 року керівництво та посадові особи Житомирської митниці Міндоходів здійснили 11 прийомів громадян, що на 11 особистих прийомів більше, ніж у відповідному періоді 2012 року (22 особисті прийоми).
Основним питанням, з якими до посадових осіб Житомирської митниці Міндоходів зверталися громадяни, було питання щодо митного оформлення (ввезення, вивезення) товарів, тощо відмова у митному оформленні; митного оформлення (ввезення, вивезення) транспортних засобів, тощо відмова у митному оформленні; роз’яснень з різних питань митного законодавства; з класифікації товарів та визначення митної вартості товарів; митні платежі.
Всі громадяни отримали роз’яснення, консультації та рекомендації з різних питань митної справи. Перешкод в організації особистого прийому громадян за місцем розташування Житомирської митниці Міндоходів та її структурних підрозділів немає.